Serwis informacyjny
Miasta i Gminy Murowana Goślina

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Jak wysłać deklarację przez internet

Deklarację można przesyłać przez internet tak jak inne pisma do Urzędu – w formie załącznika do "Pisma ogólnego do podmiotu publicznego". Poniżej instrukcja jak to zrobić.

Do wysyłki będzie potrzebny dostęp do login.gov.pl poprzez Profil Zaufany, nowy dowód osobisty lub bankowość internetową.

Nie ma możliwości wysłania deklaracji za pomocą poczty elektronicznej (e-mail).


Wysyłka deklaracji poprzez Pismo ogólne do podmiotu publicznego

Poniżej podano instrukcję dla przypadku logowania się Profilem Zaufanym.

  1. Wypełnij formularz deklaracji (drukowanymi literami, podpisz długopisem). Formularze deklaracji i wzory ich wypełnienia znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej (nowe okno).
  2. Zeskanuj wszystkie strony deklaracji do jednego pliku. Najlepiej jak będzie to plik PDF. Dane w pliku powinny być czytelne i wyraźne.
  3. W przeglądarce internetowej otwórz stronę rządowej usługi "Wyślij pismo ogólne":
    www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne (nowe okno)
  4. Wybierz niebieski przycisk "WYŚLIJ PISMO OGÓLNE".
  5. Zaloguj się poprzez Profil Zaufany, nowy dowód osobisty lub bank.
  6. Po zalogowaniu się do Pisma ogólnego do podmiotu publicznego wypełnij pola oznaczone gwiazdką * oraz dołącz załącznik. Poniżej podajemy jak wypełnić kolejne pola, dane wpisuj bez cudzysłowów:
    • Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo - wpisz "URZĄD MIASTA I GMINY MUROWANA GOŚLINA" i potwierdź wybierając URZĄD.. z listy,
    • Rodzaj pisma - wybierz z listy "Inne pismo",
    • Inny rodzaj pisma - "Deklaracja",
    • Tytuł pisma - np. "Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi",
    • Treść pisma - np. "W załączeniu przesyłam deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.".
      Tu możesz umieścić dodatkowe informacje dla urzędnika, który będzie przyjmował deklarację.
  7. Do pisma musisz dodać załącznik - zeskanowaną wcześniej deklarację (patrz punkt 2).
    • Dodaj załącznik - kliknij na pole lub ikonę spinacza i wskaż plik skanu na Twoim komputerze.
    • Opis załącznika  - np. "Deklaracja"
  8. Wypełnij dane kontaktowe. Dane te powinny też być wpisane do odpowiednich pól zeskanowanej deklaracji.
  9. Wybierz przycisk "DALEJ" - przechodzimy do podglądu Pisma ogólnego.
  10. Jeśli wszystko się zgadza wybierz niebieski przycisk "PRZEJDŹ DO PODPISU", w przeciwnym razie "Wróć do edycji danych".
    Uwaga! wybranie "Wyślij bez podpisu" sprawi, że Państwa deklaracja nie zostanie przyjęta przez Urząd.
  11. Na kolejnym ekranie musimy podpisać elektronicznie dokument za pomocą niebieskiego przycisku "Podpisz podpisem zaufanym" (dla posiadaczy Profilu Zaufanego) lub linku "Podpisz podpisem kwalifikowanym" (dla posiadaczy płatnego podpisu na specjalnej karcie/innym nośniku).
  12. W przypadku wybrania podpisu zaufanego na nasz telefon komórkowy (połączony z kontem Profilu Zaufanego) przyjdzie SMS z kodem autoryzacyjnym. Po wpisaniu kodu (8 cyfr) i wybraniu "POTWERDŹ" nastąpi automatyczna wysyłka Pisma ogólnego z załącznikiem. Pojawi się komunikat "Dziękujemy! Twoje pismo zostało wysłane".
  13. Wyloguj się z usługi.

Na swoją skrzynkę w portalu moj.gov.pl nadawca otrzyma Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.

W razie problemów z wysyłką deklaracji prosimy o kontakt e-mailem z Biurem Gospodarki Odpadami.

Urząd Miasta i Gminy nie będzie dodatkowo potwierdzał odebranie pisma. Jeśli wypełniona deklaracja zawiera błąd urzędnik skontaktuje się z nadawcą.

Za pomocą korespondencji listowej nadawca otrzyma informację o indywidualnym numerze konta bankowego do wpłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Do momentu otrzymania listu wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy podany w artykule "PŁATNOŚCI ZA ODPADY KOMUNALNE OD 1 STYCZNIA 2022 R.".

Polecane wydarzenia z kalendarza

Kalendarium

Promocja

Stopka strony

  • Finansowanie zewnętrzne

Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina
plac Powstańców Wielkopolskich 9
62-095 Murowana Goślina