Ścieżka nawigacyjna
Menu
Treść strony
Urzędy i instytucje spoza gminy
Edit 30.04.2020 r.
ZAKŁAD OPIEKI SPOŁECZNEJ
ZUS ponownie otwarty dla klientów. Przy stanowisku może przebywać jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną. Sale obsługi będą czynne codziennie od 8.00 do 15.00 a w poniedziałki do 18.00.
W placówkach Zakładu nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma. Zachęcamy do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i korzystania z usług elektronicznych.
Edit 18.05.2020 r.
Wielkopolskie oddziały ZUS wznawiają badania bezpośrednie lekarzy orzekających, każdy pacjent zostanie indywidualnie poinformowany o terminie i miejscu badania.
HOTELE, ŻŁOBKI, PRZEDSZKOLA, CENTRA HANDLOWE
4 maja ruszają hotele, biblioteki, muzea, centra handlowe i rehabilitacja lecznicza.
6 maja otwarte zostaną żłobki i przedszkola, ostateczna decyzja należy do organu założycielskiego.
https://www.gov.pl/web/koronawirus/kolejny-etap
WIELKOPOLSKI URZĄD WOJEWÓDZKI W POZNANIU
Edit 25.05.2020 r.
wszystkie informacje o ograniczeniach w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewodzkiego na
STAROSTWO POWIATOWE W POZNANIU
Edit 13.07.2020 r.
Od 13 lipca br. do odwołania ustala się:
1. Składanie wniosków o wydanie wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8), preferowany sposób poprzez:
a) e-usługę i.Wniosek, b) skrzynkę e-puap lub e-mail na adres zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl (wymagane jest podpisanie wniosku profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym),
c) przesyłką pocztową lub kurierską,
d) osobiście w pokoju 225 na II piętrze bez wcześniejszego umówienia wizyty (czas oczekiwania na wejście do budynku jest uzależniony od liczby klientów).
2. Odbiór dokumentów (w terminie 7 dni roboczych od dnia uiszczenia opłaty):
a) preferowany sposób drogą elektroniczną dla wszystkich dokumentów w postaci elektronicznej,
b) osobiście w pokoju 225 na II piętrze bez wcześniejszego umówienia wizyty (czas oczekiwania na wejście do budynku jest uzależniony od liczby klientów),
c) w przypadku braku możliwości odbioru osobistego, pozostaje droga pocztowa – na wyraźne życzenie Wnioskodawcy zgłoszone e-mailem na adres: zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl lub telefonicznie 61-8410-642.
3. Do składania wniosków i przygotowanych wykonanych dokumentów obowiązuje jedna kolejka.
4. Termin realizacji może ulec zmianie w zależności od wielkości zamówienia lub w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków.
Dotychczasowe ustalenia utrzymuje się w mocy – szczegóły na www.podgik.poznan.pl
Wszystkie zmiany w funkcjonowaniu oraz kolejne etapy odmrożenia na https://www.bip.powiat.poznan.pl/
Edit 04.06.2020 r.
1. uruchomiona zostaje kasa wyłącznie dla płatności bezgotówkowych – płatność poprzez terminal płatniczy,
2. składanie wniosków o wydanie wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8) odbywa się przez:
a) e-usługę i.Wniosek,
b) skrzynkę e-puap lub e-mail na adres zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl (wymagane jest podpisanie wniosku profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym),
c) przesyłką pocztową lub kurierską,
3. Możliwe składanie dokumentów również w pokoju 225 na II piętrze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 642), telefon będzie czynny: w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 11.00, w pozostałe dni tygodnia w godzinach od 8.00 do 10.00.
4. Dodatkowo możliwe składanie wniosków również w kasie na I piętrze bez wcześniejszego umówienia wizyty (kasjerka tylko przyjmie wniosek, nie udzieli wyjaśnień i informacji oraz nie ustali wysokości opłaty).
Edit 21.05.2020 r.
W najbliższą niedzielę, tj.24 maja „odmrożeniu” ulegają wszystkie terminy administracyjne. Powyższe oznacza, że:
– postępowania, dla których terminy się nie rozpoczęły, zaczynają swój bieg,
– terminy postępowań, które w związku z sytuacją epidemiczną uległy zawieszeniu, zostają wznowione i biegną dalej.
W związku z tym, proszę naszych mieszkańców, aby zwracali szczególną uwagę na daty wynikające z już wszczętych postępowań, a co za tym idzie dopełniali wszelkich formalności określonych przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.
Przypominam ponadto, że w Starostwie Powiatowym w Poznaniu, w czasie trwania epidemii, funkcjonuje specjalny system udzielania informacji, dedykowany dla poszczególnych typów spraw:
– Punkt Informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu – tel. 61 8410 500,
– Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej – tel. 61 8 410 504 oraz 618410 517,
– Wydział Komunikacji i Transportu – tel. 61 8410 748, 61 8410 600, 61 8410 538
– Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – tel. 61 8410 552,
– Powiatowy Zespół Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności – tel.61 2228 859
Edit 18.05.2020 r.
Od dzisiaj wznawiają działalność stacjonarne poradnie psychologiczno-pedagogiczne prowadzone przez powiat poznański.
W poradniach prowadzona będzie wyłącznie diagnoza w celu wydawania opinii oraz orzeczeń. Natomiast czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być i nadal będą prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.
Dlatego w pierwszej kolejności zachęcamy do kontaktu telefonicznego z poradniami w celu omówienia zasadności odbycia wizyty w placówce. Szczegółowy wykaz poradni psychologiczno-pedagogicznych znajduje się na: https://www.bip.powiat.poznan.pl/169,poradnie-psychologiczno-pedagogiczne
Edit 14.05.2020
Kolejne zmiany zasad obsługi klienta w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej przy ul. Jackowskiego 18 w Poznaniu.
1. składanie wniosków o wydanie wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8) poprzez:
– e-usługę i.Wniosek,
– skrzynkę e-puap lub e-mail na adres zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl (wymagane jest podpisanie wniosku profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym),
– przesyłkę pocztową lub kurierską,
– złożenie osobiście w pokoju 225 na II piętrze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 642), telefon będzie czynny od pn. do pt.w godzinach od 8.00 do 10.00.
2. odbiór wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8):
– preferowany sposób drogą elektroniczną dla wszystkich dokumentów w postaci elektronicznej,
– osobiście w pokoju 225 na II piętrze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 642), telefon będzie czynny od pn. do pt.w godzinach od 8.00 do 10.00.
– w przypadku braku możliwości odbioru osobistego, możliwy odbiór drogą pocztową – na wyraźne życzenie wnioskodawcy zgłoszone e-mailem na adres: zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl lub telefonicznie 61 8410 642.
3. nadal nie będzie można dokonać w kasie płatności za udostępniane dokumenty przy stanowiskach bezpośredniej obsługi,
4. dla wykonawców prac geodezyjnych możliwość omówienia uwag umieszczonych w protokołach weryfikacji na dedykowanym stanowisku – I piętro po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 625), telefon będzie czynny od pn. do pt.w godzinach od 8.00 do 10.00.
Edit 21.04.2020
Ponowne uruchomienie internetowej rejestracji wizyt w zakresie spraw związanych wyłącznie:
– z rejestracją pojazdów,
– uzyskaniem uprawnień do kierowania pojazdami.
Rezerwacja internetowa dotyczy wyłącznie wizyt w wydziale przy ul. Jackowskiego 18 w Poznaniu. Można jej dokonać na http://www.bip.powiat.poznan.pl/1794,rezerwacja-wizyt-przez-internet
Od wtorku otwarte wszystkie filie Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu.
Jednocześnie informuję, że w urzędzie obowiązują zasady bezpieczeństwa, do których każdy mieszkaniec musi bezwzględnie się stosować. W przypadku odmowy ich przestrzegania dana osoba nie będzie wpuszczona do Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz podległych filii.
Punkt informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu pod nr telefonu: 61 8410 500.
– Kontakt z pracownikami Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej możliwy będzie pod nr telefonów: 61 8410 504, 61 8410 517. Bez zmian, w godzinach od 11 do 13, pozostaje kontakt do inspektorów prowadzących postępowania administracyjne.
– Kontakt z pracownikami Wydziału Komunikacji i Transportu możliwy będzie pod nr telefonów: 61 8410 748, 61 8410 600, 61 8410 538.
– Kontakt z pracownikami Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej możliwy będzie pod nr telefonów:
1. obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych: 61 8410 621,
2. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu: 61 8410 783,
3. obsługa wniosków o wydanie wypisów i wyrysów oraz udostępnianie mapy zasadniczej, mapy ewidencyjnej i dokumentów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego: 61 8410 630.
– Kontakt z pracownikami Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pod nr telefonu: 61 8410 552.
– Kontakt z pracownikami Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności pod nr telefonu: 61 2228 859. Zachęcamy do bieżącego śledzenia stron internetowych: http://www.bip.powiat.poznan.pl, na której są zamieszczane aktualne informacje.
Do odwołania zawieszone osobiste wizyty w nieodpłatnych punktach pomocy prawnej, wszystkie już umówione wizyty zostały odwołane.
wnioski do pobrania https://www.bip.powiat.poznan.pl/3588,nieodplatna-pomoc-prawna
W celu skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej należy:
• przesłać na adres: pomocprawna@powiat.poznan.pl skan podpisanego wniosku o potrzebie uzyskania porady.
W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu można złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z oświadczeniem - ustnie przez telefon.
Pracownikowi Starostwa Powiatowego w Poznaniu należy podać: imię, nazwisko, adres, numer PESEL (w przypadku braku numeru PESEL - numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość), przyczynę odstąpienia od pisemnej formy oświadczenia.
Anonimową opinię o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej można przekazać:
pod numerem telefonu: 61 8410 797
www.bip.powiat.poznan.pl/3588,nieodplatna-pomoc-prawna
URZĘDY SKARBOWE
Edit 25.05.2020 r.
Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z jednostkami Krajowej Administracji Skarbowej. W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy będą obsługiwani w urzędach skarbowych przez 2 dni w tygodniu.
Środa od 9:00 do 15:00 Piątek od 9:00 do 13:00
Kontakt telefoniczny do Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu.
Kontakt telefoniczny do urzędu skarbowego:
PIT – nr telefonu (61) 65-78-366, (61) 65-78-369
VAT – nr telefonu (61) 65-78-723, (61) 65-78-253
CIT – nr telefonu (61) 65-78-369, (61) 65-78-366
spadki/darowizny – nr telefonu (61) 65-78-157, (61) 65-78-107
rejestracja podatników – nr telefonu (61) 65-78-158, (61) 65-78-307
egzekucja administracyjna – nr telefonu (61) 65-78-181, (61) 66-87-312, (61) 65-78-136
rachunkowość podatkowa – nr telefonu (61)65-12-517, (61) 65-12-552, (61) 65-78-125
komórka wierzycielska– nr telefonu (61) 65-78-244, (61) 65-78-117, (61) 65-78-208
Adres e-mail urzędu skarbowego: 1us.poznan@mf.gov.pl
Informacje podatkowe oraz usługę Twój e-PIT można znaleźć na podatki.gov.pl
Sprawy urzędowe załatwiaj online. Podpowiadamy, jak to zrobić www.gov.pl/web/cyfryzacja/sprawy-urzedowe-zalatwiaj-online-podpowiadamy-jak-to-zrobic
e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet założyć profil zaufany www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU
INNE INFORMACJE
Tymczasowo została przywrócona kontrola graniczna. Granice pozostają otwarte dla przepływu towarów.
Zawieszone zostaną międzynarodowe połączenia kolejowe oraz międzynarodowe połączenia lotnicze, niektóre krajowe połączenia lotnicze zostały przywrócone.
Komunikaty
- 2025.04.25 - Konsultacje społeczne dla „Strategii Rozwoju dla Obszaru Funkcjonalnego Miasta Gniezna do roku 2030”
- 2025.04.24 - Europejskie badanie warunków życia ludności (EU-SILC)
- 2025.04.24 - Zmiana godzin pracy Urzędu Miasta i Gminy
- 2025.04.24 - Karta Mieszkańca Gminy Murowana Goślina - już wystartowała
- 2025.04.24 - Rozlicz PIT - masz czas do końca kwietnia
- Kliknij, aby zobaczyć wszystkie komunikaty
Polecane wydarzenia z kalendarza
- na plakacie widoczna grafika z dwoma telefonami komórkowymi, na których wyświetla się ekran startowy aplikacji oraz przykładowe ogłoszenia. Oprócz tego treść: Pobierz aplikację mMieszkaniec , bądź na bieżąco . Bezpłatna aplikacja mobilna mMieszkaniec to nowe narzędzie informacyjne. Zawiera m in. moduł Ogłoszenia- informacje o najważniejszych wydarzeniach w gminie, oraz gminne alerty i powiadomienia
- wyprawka maluszka, bocian niosący dziecko w zawiniątku, napis - burmistrz Miasta i Gminy Murowana Goślina zaprasza po odbiór wyprawkin maluszka dla każdego nowego mieszkańca naszej gminy (noworodka), wniosek do pobrania na www.murowana-goslina.pl
- nowa funkcja w aplikacji mmieszkaniec - kiedy odpady
- Zaproszenie do pobrania aplikacji mTurysta
- Zastrzeż PESEL, na grafice ekran telefonu komórkowego
- www.murowana-goslina.pl Twój podatek, Twoje korzyści! Mieszkasz w Gminie Murowana Goślina: chcesz mieć wpływ na jej rozwój i na inwestycje? Twój podatek nadal trafia do innych samorządów? Poinformuj Urząd Skarbowy o aktualnym miejscu zamieszkania, składając formularz ZAP-3
- na plakacie grafika samochodu
- Chłopiec i dziewczynka leżą i patrzą w laptopa; piktogramy laptopa, komputera, telefonu komórkowego, telewizora, treść: Granty PPGR, Wparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym, Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pndemię COvid-19
- trawnik z napisem otwarcie stadionu miejskiego
- Banerek informujący o imprezie Majówka o treści: Burmistrz Miasta i Gminy Murowana Goślina zaprasza na MAJÓWKĘ, 3-4 maja 2025, stadion miejski w Murowanej Goślinie, ul. Mściszewska 21 szczegóły ckis.murowana-goslina.pl Gwiazda wieczoru Majka Jeżowska Band 3 maja 20.00. Tło banerka w fioletowym kolorze. W centrum plakatu znajduje się postać piosenkarki Majki Jeżowskiej, plakat ozdobiony elementami kwiatowymi oraz ikonami sportowymi
- biało-czerwone chorągiewki, logotyp i napis Obchody 234. Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja
- na banerze kolorowe serpentyny i grafiki tańczących postaci
- Banerek informacyjny z logo Festiwalu Chóralnego opartego na herbie miasta z aniołkiem i trzema kwiatami w tarczy oplecionym wirującą pięciolinią o treści: XVII Międzynarodowy Festiwal Chóralny im. ks. Edmunda Szymańskiego 13 maja – 16 czerwca 2025. Szczegóły na ckis.murowana-goslina.pl
- kilkoro biegnących dzieci
- mKarta Mieszkańca Gminy dostępna w aplikacji mMieszkaniec
Kalendarium
Miesięczny wykaz wydarzeń
- 2025-04-27 Śladem starych pocztówek - spacer historyczny
- 2025-04-28 XVIII Pokazy Taneczne z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca
- 2025-05-01 Rajd pełen przygód - Goślińsko-Czerwonacki Rowerowy rajd na orientacje
- 2025-05-01 W stronę zachodzącego słońca - spływ kajakowy
- 2025-05-03 234.rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja
- 2025-05-03 Majówka
- 2025-05-03 Otwarcie Stadionu Miejskiego
- 2025-05-03 Strzelanie 3 Majowe